418 mensen beoordelen fysiosportief over 2020 met een 9,2!
Elke dag weer doen wij flink ons best om iedereen die voor ons kiest zo goed en zo snel mogelijk weer vrijuit te laten bewegen. Hierbij kunnen wij veel leren van jou! Daarom vragen wij actief na hoe je onze behandeling ervaart. Dit doen we natuurlijk tijdens je behandeling, maar ook met een speciaal voor fysiotherapeuten ontworpen onafhankelijk klantervaringsonderzoek.
Hierin onderzoeken wij de ervaringen bij onze praktijk op het gebied van Informatievoorziening, Bejegening, Participatie en Therapietrouw en Verwachtingsmanagement van het Behandelproces. Ook worden de ervaringen geconcretiseerd in een Net Promotor Score en een Algemene Beoordeling.
Dit onderzoek wordt uitgevoerd door Qualiview. Van hen ontvingen wij deze week onze resultaten over 2020 via het Certificaat Praktijk met Zorg
Over 2020 beoordelen 418 mensen fysiosportief met een 9,2!
Natuurlijk zijn wij erg blij met dit mooie resultaat en werken wij er alweer een paar maand hard aan om dit resultaat in 2021 te evenaren. Wil je meer ervaringen bij fysiosportief lezen, of wil je jouw eigen ervaringen met ons delen?
Hoe zijn de ervaringen bij fysiosportief in 2020 gemeten?
In onderstaand artikel legt Qualiview ook zelf de werkwijze van het klanttevredenheidsonderzoek uit.
Qualiview gelooft er in dat je samen moet werken om de zorg beter te maken. Daar hoort bij dat we elkaar af en toe stimuleren en steunen. En goede presentaties van onze klanten belonen wij graag om hen te stimuleren. Daarnaast zetten wij ons in voor transparantie in de zorg. En hoe kun je beter inzichtelijk maken welke praktijk goed scoort dan met een certificaat?
Iedere zorgverlener verzameld feedback van de patiënten op meerdere thema’s. Per zorgdiscipline verschilt het welke thema’s uitgevraagd worden. Hieronder lees je meer uitleg over de thema’s. Echter, naast de thema’s wordt er ook een algemene beoordeling gevraagd. Dit is een rapportcijfer van 1 tot 10.
De ervaringen worden op behandelaar / zorgverlener niveau uitgevraagd. Voor alle disciplines verzamelen we data op behandelaarniveau, waardoor we heel goed inzichtelijk kunnen maken hoe een behandelaar scoort en waar het verbeterpotentieel zit. Wanneer we alle data van alle behandelaars van een praktijk samenvoegen, krijgen we een praktijkgemiddelde. Deze gemiddeldes vergelijken we met de landelijke benchmark en zo ontstaat er een gemiddelde, een ondergrens en een bovengrens. De praktijken die gemiddeld of boven gemiddeld scoren, die krijgen het keurmerk “Praktijk met Zorg” van ons.
Om waardevolle feedback van uw patiënten te krijgen, en daarmee nog nauwkeuriger uw prestaties met Qualiview te monitoren, raden wij u sterk aan om àl uw klanten uit te nodigen om u feedback te geven. Zo maken we samen de kwaliteit van zorg inzichtelijk. Wij hopen dat dit certificaat een mooie en zichtbare plek krijgt binnen uw praktijk! U mag in ieder geval trots zijn op het resultaat.
Net promotor score
De Net Promoter Score is de mate waarin de praktijk positief of negatief wordt aanbevolen door patiënten. De methode onderscheidt `Promoters`, `Passief tevredenen` en `Criticasters`.
Algemene beoordeling
De algemene beoordeling geeft het gemiddelde cijfer weer op de vraag: Welk cijfer geeft u uw fysiotherapeut? Dit cijfer is een algemeen rapportcijfer dat uw patiënten uw praktijk geven.
Informatievoorziening
Dit thema bestaat uit een aantal vragen over de manier en ervaren kwaliteit van de informatievoorziening aan patiënten voor en tijdens de behandeling.
Bejegening
Dit thema bevat vragen met betrekking tot de benadering, aandacht en het actief luisteren van de fysiotherapeut.
Participatie en therapietrouw
Dit thema bevat vragen met betrekking tot het advies over het voorkomen van klachten en het naleven van thuisoefeningen.
Verwachtingsmanagement behandelproces
Dit thema geeft de score weer of de praktijk voldoet aan de verwachtingen van de patiënt rondom het behandelproces.