FYSIOSPORTIEFRUNNING

Jouw vaste rondje door het stadspark, wekelijks met je loopgroep, af en toe een georganiseerde loop en natuurlijk de 4 mijl. Uit eigen ervaringen weten wij hoe heerlijk het is om vrijuit te kunnen lopen. Maar kun je met dat pijntje nou doorlopen of niet? Train je niet te zwaar? En zorgt jouw looptechniek niet voor blessures? Dagelijks behandelen wij zowel recreatieve als prestatiegerichte hardlopers en daarom weten wij dat jij regelmatig met dit soort vragen loopt.

Wij van fysiosportief running Dannie Snijder, Roos van der Deen, Valerie Zijlstra en Marle Brenkman helpen je hier heel graag bij! Onze eigen ervaringen en specifieke kennis gericht op hardloopblessures hebben we samengebracht in een team van hardloopfysiotherapeuten binnen onze praktijk. Samen met partners zoals een hardloopspeciaalzaak, een sportpodoloog en een aantal sportartsen helpen wij jou met het voorkomen en oplossen van hardloopblessures.

Opbouwschema
Ben je net begonnen met hardlopen, maar vraag je jezelf af hoe je dit het beste kunt opbouwen? Een hele normale vraag voor een beginnend hardloper. Je wilt immers zo goed mogelijk en zonder risico op blessures beginnen. Maar niet elke loper is hetzelfde. Iedereen heeft een eigen looptechniek, is kleiner of groter, lichter of zwaarder. Daarom is een persoonlijk hardloopschema erg belangrijk. Met een goed en persoonlijk opbouw schema voorkom je blessures en blijf je plezier houden in het hardlopen. Ook zorgen wij bij blessures voor een alternatief hardloop-, conditie-, of krachtschema. Zodat jouw conditie op niveau blijft, maar je blessure niet verergert.

Hardloopanalyse
Veel blessures ontstaan uit een verkeerde looptechniek. Heb je wel eens nagedacht of ervaren hoe jij afwikkelt met jouw voeten? En beweeg je je armen wel genoeg tijdens het hardlopen? Of juist niet? Hoe weet je nou of jouw looptechniek goed voor jou is? Passen de schoenen die je nu draagt bij je looptechniek? Wij maken een loopanalyse voor je. Deze wordt uitgebreid gescreend en besproken. Hierna oefenen we eventuele aanpassingen op de loopband, zodat jij daarna zo ontspannen en effectief mogelijk loopt. Vaak kunnen gerichte oefeningen bijdragen aan het verbeteren van je looptechniek.

Sportmassage
Wanneer je veel hardloopt, hebben jouw spieren veel te verduren. Na een training moeten ze veel afvalstoffen afvoeren en nieuwe voedingsstoffen aanleveren om optimaal te kunnen herstellen, zodat je sterker wordt. Een sportmassage ondersteunt dit proces en voorkomt daarnaast ophopingen van afvalstoffen in de spieren, waardoor je minder kans op blessures als spierscheuringen en overbelasting hebt.

Fysiotherapie
Heb je last van pijn tijdens, of na het hardlopen? Dat is jammer, want dit maakt jouw hobby direct een stuk minder plezierig. Hardloopblessures ontstaan regelmatig om meerdere redenen zoals je trainingsschema, je techniek en jouw materiaal. Het vinden van de èchte oorzaak en het effectief oplossen daarvan, vraagt daarom de nodige ervaring. In de dagelijkse begeleiding van hardlopers van recreatief tot europees topniveau hebben onze fysiotherapeuten deze opgedaan.

DEZE FYSIOTHERAPEUTEN HELPEN JOU MET FYSIOSPORTIEFRUNNING:

MAAK JE AFSPRAAK VOOR FYSIOSPORTIEFRUNNING

Optioneel. Noteer je voorkeuren hierboven, of selecteer deze hieronder.
Optioneel. Hiermee kan fysiosportiefrunning je alvast invoeren in zijn administratie.
Optioneel. Hiermee kan fysiosportiefrunning je alvast invoeren in zijn administratie.
Optioneel. Hiermee kan fysiosportiefrunning je alvast invoeren in zijn administratie.